Успіх

Щоб було простіше жити, частіше проводь мозковий штурм

У вітчизняних компаніях рідко використовують можливість колективного обдумування складних завдань, коли відповідальність несе хтось один. Швидше прийнято одноосібно вирішувати і нікого не слухати, навіть якщо перспектива далеко не радісна. Колеги і співробітники в підпорядкуванні – це вільні мізки, чому б не залучити їх?

Мозковий штурм, як інструмент, призначений для збору інформації та формування повноти картини, що просто необхідно для прийняття найкращого рішення. Цікаво, але частіше саме за результатами спільних обговорень з’ясовується, що спочатку дійсно було мало інформації.

Відповідальність порівнянна зі складністю прийнятих рішень, тому пропоную завжди збирати більше інформації. Так ви зробите собі життя простіше.

Розглянемо 5 простих кроків, щоб швидко і вірно прийти до результату.

Керований штурм або як втихомирити шторм

Є важливе питання до обговорення? Тоді приступимо:

Крок 1. Необхідно заздалегідь донести до учасників штурму порядок зустрічі і позначити питання до обговорення, щоб люди могли підготуватися. Бажано відразу створити загальнодоступну базу для зберігання актуальної інформації по темі, наприклад, Google Docs. На ресурс можна заздалегідь спільно почати вносити запропоновані варіанти, коментарі і ризики. #запитання

Крок 2. На зустрічі мають бути присутні всі учасники. Чим більше людей, тим більше думок. Процесом штурму, як і будь-який інший зустріччю, необхідно управляти. Створіть комфортні умови і поважні відносини. Бажано, щоб керівники не були присутні, т. к. вони будуть бентежити тих, хто висловлюється. #управління

Відхилення в розмовах необхідно зупиняти і повертати обговорення в задане русло. Наберіться сил, щоб затикати вискочок, які перетягують увагу на себе, заповнюють ефір і не дають висловитися іншим.

І найважливіше – ніяких стереотипів та упереджень бути не повинно!

Пропозицій має бути багато, непередбачувані і навіть відірвані від реалій варіанти мають бути записані. Навіть якщо одна думка випливає з іншого, то все одно фіксуємо.

Не зациклюватися на одному рішенні записали, відразу переходите до інших обговорень.

Крок 4. Безпосередньо після зустрічі отриману інформацію необхідно опрацювати, структурувати й призвести до зручному вигляді. Результати перенести на загальнодоступний ресурс і попросити учасників прокоментувати і уточнити формулювання для єдиного розуміння пропозицій. При доленосних рішеннях отриманий список варіантів можна додатково обговорити особисто з кожним з учасників, щоб отримати їх власну чесну оцінку за всіма варіантами, зрозуміти плюси і мінуси.

Крок 5. Маючи достатньо інформації, можна підвести підсумок і прийняти остаточне рішення. Якщо даних все одно недостатньо або ж пропозиції не бачаться як відповідні, то необхідно провести повторний штурм, змінивши склад учасників. Не забудьте віддячити співробітників за надану інформацію, особливо за цікаві пропозиції та блискучі ідеї. Це посилить мотивацію на подальшу спільну роботу.

Пройшовши по п’яти кроків, ви отримаєте багато цінних порад, інформації і даних до роздумів, про яких ви навіть не здогадувалися.

Важливо, що відповідальність за остаточне рішення завжди лежить на керівникові, тому намагайтеся частіше використовувати “допомога залу”, і не тільки в режимі мозкового штурму, а для звичайних консультацій з професіоналами, які ближче до актуальної тематики, ніж ви, і бачать проблему зсередини.