Діти

Як змусити дитину читати?

Наскільки я себе пам’ятаю, я з дитинства дуже любила читати. Я навіть не знаю, звідки у мене з’явилася така любов до читання. Мої батьки не любили читати, і вкрай рідко купували книги. Вдома їх було дуже мало: раз, два та й усе.

Я сама записалася в дитячу республіканську бібліотеку міста і довго вибирала собі потрібну літературу. Я не просто читала, а ковтала книги і отримувала від цього величезне задоволення. Книги були різного жанру: казки, повісті, фантастика, пригоди, науково – пізнавальні, історичні, художні. І тільки з часом у мене з’явилися улюблені жанри і автори.

Книжкові герої мого дитинства: Незнайко, Буратіно, доктор Айболить, старий Хоттабич, Шерлок Холмс і ще багато інших героїв.

Якщо перерахувати назви усіх книжок, які я прочитала, то вийде величезний список, довжиною в кілька метрів.

Коли у мене з’явилися діти, я з задоволенням читала їм казки, смішні розповіді, приколи вірші. Спочатку це були: Агнія Барто, Самуїл Маршак, Корній Чуковський, Юліан Тувім, Олександр Пушкін, російські народні казки, казки народів світу. І чим старшими ставали діти, тим частіше змінювалися автори. Серед них були Сергій Міхалков, Володимир Сутеев, Валентин Катаєв, Олександр Волков та багато інших.

Я не тільки читала дітям книги, але й переказувала їм свої улюблені повісті, оповідання, щоб пробудити у них інтерес і викликати бажання самим прочитати цю книгу. А коли ми дивилися дитячий фільм, то їх загострювала увагу на те, що він знятий за мотивами тієї чи іншої повісті. Так мої діти познайомилися з письменниками: Миколою Носовим і його книгами про Незнайку, з Віталієм Губарєвим з близнючками Олею і Яло і іншими авторами. Поступово діти самі стали читати книги, іноді навіть доводилося у них їх відбирати, щоб вони вчасно лягли спати і не читали ночами.

Мої діти давно виросли, у всіх свої сім’ї і свої діти – мої онуки. Моїй внучці 8 років. Вона вчиться у другому класі. А читати не любить, хоч і читає краще за всіх у класі. У неї немає ніякого інтересу і бажання до цього. Читає лише те, що задають додому.

Багато розповіді, казки, які опубліковані в книзі для читання, екранізовані, в основному у вигляді мультфільмів. Тому, перш ніж ми починаємо читати, я повідомляю їй про те, що з цього твору знято дуже забавний і смішний мультфільм. Пропоную спочатку прочитати текст, а потім подивитися його. А іноді ми робимо навпаки, спочатку дивимося мультфільм, а потім читаємо текст.

Ці маленькі хитрощі дають свої плоди. Вона читає цей твір не просто так, а вже з цікавістю. У неї тепер є і улюблені мультфільми, і улюблені автори. Наприклад: Володимир Сутеев, Борис Заходер, Данило Хармс, Корній Чуковський та інші. Іноді ми читаємо з нею розповідь або казку за ролями. Я обов’язково ставлю їй різні питання, питаю, що саме їй сподобалося, а що ні.

Діти дуже люблять читати книги, які добре проілюстровані, у яких нормальний, але не дрібний шрифт, і які цікаво читати. Я іноді спеціально вибираю таку книжку, починаю її переказувати так, щоб пробудити в ній інтерес. І на самому цікавому місці перериваю розповідь. А коли вона просить розповісти, що було далі, пропоную їй прочитати самої.

Не знаю, наскільки мій метод правильний, але він діє. Можливо у моєї внучки з часом з’явиться бажання читати книжки не тільки ті, які задають додому, але і інші, які вона буде вибирати сама на свій смак.

Любов до читання формує не тільки вчитель, але і ми батьки, які повинні всіляко її заохочувати і розвивати.

Я розумію, що багато батьки дуже зайняті і мало виділяють уваги своїм дітям.
Той, хто мало читає, той і гірше вчитися. У дитини погано розвивається зорова пам’ять, і формується досить убогий кругозір знань та інтересів. І крім гаджетів і порожнього проведення часу в інтернеті, його більше нічого не цікавить, тому дуже важливо прищепити дитині любов до читання.